P4 i el caràcter de les audicions

Bona tarda, famílies cargolaires,

Primer de tot us donem la benvinguda a aquest blog d’educació infantil que ens acompanyarà al llarg del curs escolar. En aquesta plataforma trobareu notícies relacionades amb el dia a dia dels vostres fills/es acompanyades de suports audiovisuals que esperem que us agradin i que us facin sentir una mica l’emoció i les ganes amb les quals les portem a terme.

Durant dijous passat i avui els cargols hem realitzat una activitat musical basada en l’escolta d’audicions. En aquest cas l’audició de Fèlix Mendelssohn “Marxa nupcial” ens ha ajudat a treballar la propietat musical del caràcter.

El caràcter és la propietat per mitjà de la qual es manifesten els sentiments en la música, és el sentiment que requereix tota idea musical; pot ser d’alegria, tristesa, solemnitat, malenconia, dolçor…

Per començar hem demanat als infants que tanquessin els ulls i escoltessin amb atenció la peça musical. A continuació hem fet una conversa focalitzada sobre el que ens ha transmès l’obra i la presentació del seu autor.

Seguidament hem tornat a posar un parell de vegades l’audició utilitzant el recurs plàstic per centrar l’interès, ja que deixar que l’infant pinti mentre escolta la música és una molt bona manera d’il·lustrar els sentiments.

Avui hem visualitzat el curtmetratge animat guanyador d’un Oscar anomenat “Flowers and trees” de Silly Simphonies produït i creat per donar importància a la música  i a diferents audicions de Schubert, Mendelssohn, Chopin, Rubistein, Beethoven… Entre les quals es trobava la treballada pels cargols, que han reconegut sense cap mena de dubte.

Hem pogut enriquir la nostra escolta i atenció musical, diferenciant tots els caràcters que apareixen al llarg la trama d’aquest bosc animat.

Si cliqueu a la imatge, podreu veure l’àlbum fotogràfic i el vídeo d’aquests dos dies a la classe dels cargols, esperem que gaudiu tant com nosaltres.